torsdag 18. februar 2010

Strikka kjole

Eg begynte på denna kjolen for kanskje et år sia… så det var på tide at den ble gjort ferdig.. Heldigvis hadde eg begynt på en stor størrelse, så den e nesten litt for romslig på prinsessa no. Men da vare den lenge :-)

DSCF2201

Eg va redd for at den skulle bli for kort, derfor strikka eg den litt lenger. Oppskrifta e fra Drops, men den var opprinnelig med lange armer. Like bedre korte armer for da kan den brukes til alle årstider, så eg tok mønsteret fra kanten nede på kjolen å brukte til å lage en fin kort arm.

DSCF2212DSCF2211 DSCF2210

Mønsteret oppe rundt halsen forandret eg også litt på. Brukte da litt fra forskjellige mønstre og tegnet noe sjøl.

DSCF2209

5 kommentarer:

Datt sa...

Wææææo, så skjønn! Masse herlige detaljer, flinkis altså! *Imponert*

BeBe`s blogg sa...

Kjempefin kjole, den fasongen kan sikkert brukes lenge, og når den blir kort er det bare å bruke den som tunika. God helg til deg og dine!:)

kreaLIV sa...

Kjolen ble kjmpefin, varm og go. Klæm

AnKa sa...

Skjønn kjole til prinsessa:) Kjekt å ha litt å vokse i. Ønsker deg ei flott uka i kaldværet:)

Heidi sa...

Scnaisen kjole og prinsessa er nok skikkelig flott i denne ja. Kos deg i vintersola og se bare, det drypper fra istappene allerede! Klem fra meg oppi dalen!